söndag 19 december 2010

Idag har jag upptäckt en helt ny talang hos Lasse. Det är lite oklart om han vet om det själv, eller om han bara går på någon slags instinkt. Det hela började för ett par dagar sedan då han frågade om vi skulle ha gran i år. Lite konstig fråga för vi har ju haft gran i 25 år, så varför inte i år tänkte jag. Nu så här i efterhand kan jag förstå hans tveksamhet. För vem skulle inte bli tveksam till granar om de plösligt börjar prata med oss. För det är just det jag har märkt i dag. Lasse och granarna pratar med varandra. De har långa konversationer. Till slut blev Lasse så arg på allt snack så att han sa till granen att han hatar granar, att de är onödiga, jobbiga, och att han helst skulle strunta i hela julen bara för deras skull.


Konstig reaktion, hade ju varit bättre om han ringt upp någon cirkus och bett attt få uppträda där med sin helt unika förmåga. Och jag skulle inte bli förvånad om han även kan tala med sopborstar, damsugare, snöplogar och stekpannor.För jag tycker jag har har hört att han även snackar lite med dem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar