torsdag 25 juni 2009

Typiskt...

Typikst, när jag för en gångs skull , på Midsommardagen, skulle laga mat. Gick ugnen sönder. Men eftersom huset var fullt av gubbar skulle det säkert lösa sig. Tänkte jag...och säkert även de tre husgubbarna. Nu visade det sig att de inte kunde laga ugnen. Trots att de var tre, hade både instruktion och dator. Så vi fick köpa grill en dag och ta restaurangen den andra.
Idag har Janne från Kyl och Frys Service i Stenungsund varit här hemma. Han hade vare sig dator eller instruktioner med sig. Men trots detta hittade han felet efter ca 20 sekunder. Samma fel som de tre amatörerna inte fann. Frågade honom hur han kunde hitta felet så snabbt.Vet inte riktigt vad han svarade , men det är tydligt att det är skillnad mellan proffs och amatörer.
Och om du bor på runt Stenungsund och behöver hjälp med hushållsmaskinerna. Ring Janne. Han är både duktig och trevlig. Dessutom kom han snabbt och exakt när han sagt.
Det knasigaste i hela historien är vad som var fel med ugnen. Men det är så pinsamt så det kan jag inte berätta. Det konstigaste i hela historian är att IKEA inte förstod, så att de kunde hjälpa de tre husgubbarna på telefon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar