Idag har det inte hänt något alls. Det betydde att jag hade massa tid att engagera mig i Riksdelen. Företaget som jag känner mig lurad av. Så jag skrev ett brev till Svensk Handel . Med en förhoppning om att få in Riksdelen i deras sk. Varningslista. Det är absout ingen speciellt kul
läsning. .....Så vänta gärna till i morgon att läsa
min bloggartikel . Då det
förhoppningsvis hänt något mer kul. Elisabeth ....................................................................................................................................................... Svensk Handel 2009-04-23 Regeringsgatan 60 103 29 Stockholm
Angående Riksdelen Efter att just ha avslutat
ett telefonsamtal med Olof
Tengvall hos er, översänder jag här kopia av en kladdig betalningspåminnelse. Syftet med mitt brev är att informera om att jag anser Riksdelen gick över gränsen då jag beställde tjänst av
dem.På telefon. Kort beskrivning av anledning till att informera er En kvinna söker mig 3-4
ggr då jag är upptagen. Då hon hör det. Ber hon trevligt om att få återkomma. Nästa gång hon söker är jag också upptagen, trots att jag svarade. Då ber jag henne
mejla över sin
info. Det var omöjligt. Enligt henne, var jag var tvungen att sitta vid en dator för att se mina uppgifter. Vi skulle bara helt kort gå igenom förlängning av mitt
ab hos dem på Riksdelen. För att få detta undanstökat, sa jag något som ja, men då gör vi det snabbt nu, så det blir gjort.(Hon kommenterade det med att jag var rolig) Initialt pratade hon om att mitt abonnemang kostade sa 1 800 - 1 900 kr. Efter en stunds samtal hade hon kommit fram till att jag behövde ett antal tillägg för att leva upptill normal standard. Jag utgick ifrån att Riksdelen var
Telias namn på telefonkatalogen. I slutet av samtalet vill hon spela in det vi var överens om. Jag protesterar först, men går med på inspelningen. Har bråttom och inte hinner kolla upp det som lät konstigt. Kort därpå
Googlar jag, finner inlägg då på nätet från personer som känner sig
vilseledda. Ser också att det inte är
Telia jag pratat med. Jag
mejlar Riksdelen och säger att jag
avbokar då Riksdelen inte var det företag de fick mig att tro. Därpå kommer fakturan. Jag returnerar den med
info om att jag inte accepterar. Slutligen kommer bifogad betalningspåminnelse. Samma dag ringer jag dem. Referenspersonen har tyvärr slutat på företaget. Chefen Niclas
Selin skulle ringa istället. Dagen efter, då jag på nytt ringer, avvisar chefen mina krav på att inte betala. Han hänvisar till inspelningen och säger att jag visste av vad jag köpte. Efter detta har jag fått inspelningen via
mejl som gjordes av min beställning. Där säger de att jag skall få korrektur och faktura. Fick endast en faktura. Alltså inget korrektur. Men en faktura och nu en Betalningspåminnelse på 6 288 kronor. Med dessa rader vill jag informera om Riksdelens metoder i hopp om att de kommer upp på er Varningslista. Med vänlig hälsning Elisabeth
Waktel
Har man inte ångervecka vid telefonförsäljning?
SvaraRaderaSom konsument har man rätt till det, enligt Konsumentköplagen. Men i detta fall var det två "handelsmän" som gjorde affär, så som vi lärde. Nu säger de ju B2B./Elisabeth
SvaraRaderaExakt detta hände mig. Känns som jag själv skrivit din artikel. Ska anmäla de!
SvaraRaderajag hörde av mig för sent tyckte riksdelen 14 dagar och inte har riksdelen svarat på mitt mail som är sänt för 33 dagar sen och i dag får jag en betalningspåminnelse man måste höra av sig samma dag till riksdelen tycker säljaren Dennis T
SvaraRaderaHur gick det till när de "sålde " till dig? Har du skickat tillbaka din faktura/kopia och sagt att du bestrider då du anser dig vilseledd?
SvaraRaderaNej jag fick betalningspåminnelsen i dag. Så jag var i kontakt med riksdelen i dag på telefon
SvaraRaderaMen det är som att slå huvet i en väldigt hård vägg.
Dom skulle skicka samtalet till mig men han visste inte när den avdelningen skulle göra det.
Tror att den avdelningen är hårt belastad
Riksdelen ringer, jag frågar om det går att ångra sig fast man spelar in och det var inga problem.
SvaraRaderaPratade med säljaren i dag och då sa han bara att det var bindande och att man fick gå den hårda vägen om man inte ville betala.
Bad Riksdelen spärra mig så jag slipper bli uppringd av dom igen
Tror att du skall bestrida fakturan och betalningspåminnelse genom att posta det till dem. Skriv; jag bestrider då jag är vilseledd, då jag innan inspelningen fick besked om att inspeningen inte var bindande. (Tag kopia på vad du har gjort)
SvaraRaderaJag polisanmälde dem och kontaktade Svensk Handel. Gå gärna in på "Nummerupplysningen.se- Vi som inte vill vara kund hos dem".Där får du info om hur du kan göra. Ring gärna mig...
Nummerupplysningen. se- Vi som inte vill vara kund hos dem " - finns på facebook,
SvaraRaderaHej! Sökte på Riksdelen och hittade din sida.. Har aldrig snackat med dem vad jag kan minnas, men fick 3 st påminnelser idag! Nån gång ringde typ "gulan" eller nåt som påminde om något som är välbekant, men jag bad dem fara & flyga - tackade således varken ja eller nej! 2 påminnelser med samma kundnummer och den tredje med ett annat kundnummer. Alla ligger på 3987:- vardera
SvaraRadera